19. februar 2013

Dylusions Tagkort :-)

Ingen hemmelighet at jeg digger Dylusions ♥♥♥

Nå i disse dager popper det opp nyheter fra denne damen i tide og utide, litt ny stil med vanntemaet - men fortsatt veldig gjenkjennelig med den lekne streken og stilen.
Hun har kommet med nye farger, stempler og sjablonger - og jeg vil ha alt nå!!! 
Utålmodig nei, ikke i det hele tatt *fnis*

Denne gangen har jeg laget en bursdagstag, og temaet ble selvsagt vannete ;-)

Først fant jeg fram en Ranger Manila tag, Dylusions Inks Vibrant Turquoise, London Blue
Cut Grass og en Mister fylt med vann.


Først sprayet jeg tagen med vann, deretter sprayet jeg litt her og der med de tre fargene.
Til slutt sprayet jeg over med vann igjen, dette for å spre fargene enda mer. 


Løft opp og la det renne litt.


Rull en tørkerull over.


Ta en ny Manila tag og dypp denne i overskuddsfargen, nå lager jeg en såkalt "mop-up"-
dypp til du er fornøyd og dekket det meste av tagen.

   

   

Nå skal jeg lage en "ghosting-effekt". Da bruker jeg Dylusions Dotted Flower 9x12 og vann.
Legg stensilen over og spray med vann, ikke for mye og ikke for lite ;-)


Ta stensilen vekk med en gang, og la vannet ligge til du ser prikkene forandrer seg 10-15 sek. 
Bruk tørkerullen og rull over.


Jeg brukte "ghosting" på begge tagene, og her ser du at prikkene ble ulike - skal forklare hvorfor....
På tagen til venstre klarte jeg ikke å holde stensilen flatt nede og spraye samtidig mens jeg tok bilde (hadde en hånd for lite *fnis*) og da ser du at det kom for mye vann under. Tagen til høyre ble stensilen lagt flatt ned, og prikkene ble "rene" sånn jeg liker dem best.


Jeg valgte å gjøre ferdig kortet med å bruke tagen til høyre.
Har plukket meg ut to av de nyeste stempelplatene til Dylusions, Monster Mash og Ocean Backgrounds (denne kommer snart inn hos Scrappiness).



Elsker denne olivengrønne stempelputa til Archival Ink Olive, den blir mørk og ikke så hard som svart. 


Jeg har fylt alle mine Dylusion Inks over på vannpensler, og synes dette er genialt! 
Her har jeg malt med London Blue og Cut Grass.


Og rundt det grønne har jeg markert med hvit penn.


Med det samme jeg hadde den hvite pennen i hånden, så lagde jeg noen bobler i vannet. 
Brukte noen av sirklene som ble fra sjablongen som utgangspunkt.


Jeg stempler motivet på en ny Manila tag, med Archival Ink Olive og Dylusions Monster Mash.


Deretter maler jeg motivet med vannpensler fylt med Dylusions Ink, kroppen med Cut Grass, føttene, leppa og øya med Fresh Lime og tunga først med Pure Sunshine og Bubblegum Pink over. 
Tenna har fått et strøk med hvit penn.


Klipp den ut og sett tre limputer bak for å bygge den litt ut fra tagen.




Voilá! Et lekent bursdagskort som passer til både voksne og barn...teksten bestemmer jo du, og her har jeg brukt Tiny Alpha fra Making Memories som var rester.


Herlig å leke med farger og stempler på denne måten, håper du fikk lyst til å "klæsje" litt :-)
Ønsker deg en superfin uke!

Wibeke




















5 kommentarer: